logo-samandehi

    قوانین انجمن:
  • سرقت ادبی ممنوع
  • هر شاعر می تواند هر هفته یک شعر درج نماید. اشعار در پایان هفته توسط مدیران بررسی و تایید می گردد.
  • از ارسال تاپیک و کامنت موهن جداً خودداری نمایید و از نقد غیر تخصصی و احساسی بپرهیزید.
  • به جای درج پاسخ های کوتاهی مانند «زیبا بود» ، از گزینه ی «تشکر» استفاده نمایید.


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خُدعه
۹۵/۵/۲۷, (۰۷:۲۵ صبح) (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹۵/۶/۱۳ (۰۳:۲۵ عصر)، توسط یــــــاقـــــــوت.)
ارسال: #1
خُدعه
........
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط احسان صادقی ، م.م (رهگذر) ، سعیدتابان ، فاطمه.نظری ، sakinh ، *ساغر* ، توتیا (توتی)
۹۵/۵/۲۹, (۰۱:۴۳ عصر)
ارسال: #2
RE: خُدعه
سلام دوست عزیز احساستون زیبا بود موفق باشید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط یــــــاقـــــــوت ، sakinh
۹۵/۵/۲۹, (۰۵:۴۷ عصر)
ارسال: #3
RE: خُدعه
سلام جناب حیدری
از محبتتون ممنونم
آزاد باشید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط sakinh
۹۵/۵/۲۹, (۰۸:۱۴ عصر)
ارسال: #4
RE: خُدعه
سلام دوست عزیز..

جسارت می کنم از حضورتون چندتا سوال میپرسم فقط از روی کنجکاوی..

بر اساس چه ملاک و معیاری شعر زیباتون رو بجای کلاسیک،به نئوکلاسیک فرستادید؟


تومرا با همه شکل آزردی
باید این غم به در از دوش کنم
مصرع اول به نظرتون"به هرشکل آزردن" درست تر از "با همه شکل آزردن"نیست؟
معنی مصرع دوم رو متوجه نشدم..ممکنه توضیح بدید؟

آن همه خاطره را قِی کردم
تامبادا که تو را یکدفعه آغوش کنم
وزن مصرع دوم اگه اشتباه نکنم سه،چهار تا هجا اضافه داره،درسته؟
"تو را آغوش کنم" یعنی چی؟

وزن مصرع آخر درسته به نظرتون؟


جسارتم رو ببخشید.
لذت بردم از خوندن شعر زیباتون

شاد باشید

....بیچاره من، اگر نشناسی مرا تو هم!....
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط یــــــاقـــــــوت ، sakinh
۹۵/۵/۲۹, (۱۰:۰۳ عصر)
ارسال: #5
RE: خُدعه
سلام خانوم نظری ارجمند

خانوم نظری چرا با این همه سوال باعث تشویش حقیر میشید!؟

در خصوص اینکه باید این این چند خط دلنوشته رو در بخش کلاسیک به اشتراک میگذاشتم تاحدودی موافقم.

حالا من از شما میپرسم بر اساس چه ملاک و معیاری باید در بخش کلاسیک به اشتراک گذاشت!؟

در مورد تو مرا با همه شکل آزردی!ترجیح دادم از (با) بعنوان هجای بلند (باکشش) استفاده کنم. نمیشد از هجای کوتاه است کنم.

تو مرا با همه شکلی ازردی و باید این غم رو از دوش(روزهای گذشته) پاک کنم و فراموش کنم.

آن همه خاطره را قی کردم (بالا اوردم)
تا مبادا روزی باز پشیمون شم و دوباره بیای و من و توی اغوش خودت ببینی و بگیری.

ازاختیار شاعری استفاده کردم خانوم؛بهتره که مطالعاتتون رو بیشتر کنید.

وزن درسته درست.
حقیر سعی میکنم با احساس بنویسم وگرنه این پس و پیش های هجایی دردی رو دوا نمیکنه.

خیلی جالبه بعد این همه گُنگ بودن این دلنوشته برای شما و بعد این همه پرسش و پاسخ؛نوشتید ازاین شعر زیبا لذت بردم!!!!!!
عجب!!! عجب!!!

مزاح های حقیر رو به دل نگیرید.
ممنونم از حضورتون
ازاد باشید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط فاطمه.نظری ، sakinh
۹۵/۵/۳۰, (۰۲:۴۹ عصر)
ارسال: #6
RE: خُدعه
سلام


معذرت میخوام.دنبال جواب سوالام بودم..سوالایی که باید خود شعر بهش جواب میداد،که متاسفانه نداد.


ممنونم میشم اگه بفرمایید به نظر شما تفاوت کلاسیک و نئوکلاسیک چیه؟
میتونید مثالی از قالب نوآورانه،سبک نوآورانه،ترکیب یا تعبیر نو و جدید یا نگاه تازه و متفاوت به طبیعت و دنیا در شعرتون مثال بزنید؟؟

در مورد تو مرا با همه شکل آزردی!ترجیح دادم از (با) بعنوان هجای بلند (باکشش) استفاده کنم. نمیشد از هجای کوتاه است کنم.
ببخشید ولی این اصلا دلیل قابل قبولی برای عوض کردن حرف اضافه یک فعل نیست..اضطرار در وزن رو میتونستید با عوض کردن کل عبارت رفع کنید.ولی نوشتن یه ترکیب بدون معنی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.



تا مبادا روزی باز پشیمون شم و دوباره بیای و من و توی اغوش خودت ببینی و بگیری.
باعث بسی تعجبه..ممکنه در مورد فعل"آغوش کنم" بیشتر توضیح بدید؟

ازاختیار شاعری استفاده کردم خانوم؛بهتره که مطالعاتتون رو بیشتر کنید.
متوجه نشدم این جمله رو در جواب کدوم سوالم فرمودید و ممنون میشم اختیار شاعری مورد استفاده تون رو معرفی کنیدو. دو مصرعی که اشاره کردم وزن اشتباهی دارن.اگه لطف کنید تقطیع کنید متوجه میشید..
بیشتر کردن مطالعه پیشنهاد خیلی خوبی بود..بیشتر بهش فکر کنید!

وزن درسته درست.
حقیر سعی میکنم با احساس بنویسم وگرنه این پس و پیش های هجایی دردی رو دوا نمیکنه.

شما میتونید دلنوشته هاتون رو در قالبی با همین نام و به انجمنی با همین اسم بفرستید..وقتی قراره شعر کلاسیک بگید باید قوانینش رو رعایت کنید.


خیلی جالبه بعد این همه گُنگ بودن این دلنوشته برای شما و بعد این همه پرسش و پاسخ؛نوشتید ازاین شعر زیبا لذت بردم!!!!!!
عجب!!! عجب!!!

من از خوندن هر شعری،تو هر سبکی و با هر سطحی لذت میبرم..دلیل حضور زیادم تو انجمن هم همینه..و اینکه هر شعری زیبایی ها و نواقص خودش رو داره..

ببخشید بابت سوالای زیادم..همه اینجاییم که از همدیگه یاد بگیریم.

موفق باشید

....بیچاره من، اگر نشناسی مرا تو هم!....
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط یــــــاقـــــــوت ، sakinh
۹۵/۵/۳۰, (۰۷:۰۱ عصر)
ارسال: #7
RE: خُدعه
ارادت خاص خانوم نظری ارجمند

شما مزاح های حقیر رو به دل گرفتید!

بله حق با شماست باید مطالعاتم رو بیشتر کنم.

قصد بی احترامی به شما رو نداشتم؛ تمام مطالبی که فرمودید هم درست بود؛و حقیر دیگه جوابی ندارم بدم.
آزاد باشید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط فاطمه.نظری ، sakinh
۹۵/۶/۴, (۰۶:۴۶ عصر)
ارسال: #8
RE: خُدعه
سلام Smile
سپاس از زیبای شعر...

من از این سادگیم بیزارم

تومرا با همه شکل آزردی

زندگی روی خوشش بامن نیست
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۹۵/۶/۸, (۰۲:۳۸ صبح)
ارسال: #9
RE: خُدعه
درود جناب یاقوت
سپاس از ارسالی که داشتید
با دیدگاه خانم نظری درباره ی وزن شعر موافقم
و اینکه این شعر باید به بخش کلاسیک منتقل می شد
در مورد حرف اضافه ی فعلی که خانم نظری اشاره کردند ((با)) می شود آنرا به ((به)) تغییر داد
در زبان فارسی حرف اضافه برای متمم سازی کاربرد دارد و با توجه به معنا استفاده میشود
که در این میان برخی حروف چند معنی دارند و می توانند با حروف دیگر مترادف واقع شوند
مثلن حرف ((بر)) هم می تواند به معنی "رو" باشد (بر میز کوفت = روی میز کوفت)
هم می تواند به معنی (به) باشد (بر من بگو = به من بگو )
می بینید که استفاده از حروف هم معنا جای همدیگر ایرادی ندارد
حرف ((با)) دارای معانی ( به همراهِ، به وسیله ی، به ) می باشد
بطور مثال:
1. با او رفتم = همراه او رفتم
2. با ماشین رفتم = به وسیله ی ماشین رفتم
3. با کسی این سخن را نگو = به کسی این سخن را نگو

((با)) در شعر فوق از حالت سوم پیروی می کند پس می تواند جایگزین ((به)) شود
هرچند که استفاده از حرف اضافه ی ((به)) برای فعل ((آزردن)) هم اکنون مرسوم تر است
و استفاده از ((با)) در شعر سبب عدم همبستگی زبان میشود.

بنده را به خاطر زیاده گویی هایم عفو کنید.
سربلند و سلامت باشید.

اینجا سخن از غم تو مگو، از نَفَسِ عشق
تا صبح بگو تا که جهان را بنوازیم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط یــــــاقـــــــوت
۹۵/۶/۱۳, (۱۲:۳۷ عصر)
ارسال: #10
RE: خُدعه
سلام جناب توتیای ارجمند
از توضیحات مبسوط شما بینهایت خرسندم.
از شما یاد میگیریم.
بازم ممنونم بزرگوار
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط توتیا (توتی)
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

در گوگل محبوب کنید :